Van 22 december 2024 tot en met 6 januari 2025 zijn we gesloten

Veelgestelde vragen

Advies

  1. Welk type camper is geschikt voor onze vakantie?

    Op onze pagina met huurcampers kun je bekijken wat voor type campers je kunt huren. Mocht je twijfelen over jouw keuze of ontvang je graag advies over een geschikte camper voor jouw camperreis, dan kun je telefonisch contact met ons opnemen via 0297 54 7007 of mailen naar info@camperhuren.nl.

    Je bent ook van harte welkom op onze locatie om de campers te komen bekijken. Bekijk hier ons adres en de openingstijden.

  2. Kan ik de campers bekijken, voordat ik er mee op vakantie ga?

    Dit is uiteraard mogelijk en zeker aan te raden. Je kunt een afspraak maken of gewoon onze showroom binnen wandelen en lekker rondkijken, zodat je geheel voorbereid op vakantie gaat. Bekijk Contactgegevens onze adres en de openingstijden.

    Wil je er zeker van zijn dat de camper van jouw voorkeur in de hal is? Bel ons dan even op 0297 54 7007.

  3. Krijgen we uitleg over de camper voordat we vertrekken?

    Jazeker, je krijgt uitgebreide uitleg op de dag van vertrek zodat je onbezorgd op reis gaat. Behoefte aan meer informatie? Je krijgt een Campergids met informatie over de camper mee. Ook kun je de Instructiefilm op onze website bekijken. Daar wordt per onderdeel een toelichting gegeven.

    Heb je daarna toch nog een vraag. Dan kun je altijd contact met ons opnemen via de nummers op de checklist van je camper.

  4. Hoeveel gewicht aan spullen mag ik meenemen in de camper?

    Onze campers wegen rond de 2900 – 3000 kg rijklaar (dat is inclusief 90% gevulde dieseltank, 90% gevulde watertank en een bestuurder van 75 kg). Deze campers mogen tot 3500 kg beladen worden; de toegestane maximummassa. Je hebt dus aardig wat kilo’s over om je camper in te richten. Houdt er wel rekening mee dat je het toegestane maximummassa niet mag overschrijden.

Huur- en annuleringsvoorwaarden

  1. Wat zijn de ophaal- en terugbrengtijden?

    Je krijgt tien dagen voor vertrek jouw unieke ophaal- en inlevertijden toegestuurd. Dat zijn de tijden waarop je je camper ophaalt en terugbrengt. Het is een bepaald tijdstip tussen 14.00 en 17.00 uur ’s middags bij vertrek en een specifieke tijd tussen 9.00 en 11.00 uur ’s ochtends bij aankomst.

    Met de uitgifte van de camper ben je ongeveer een uur bezig. De inname van de camper duurt, zonder bijzonderheden, een half uur.

    Wij adviseren je om op je eerste dag een bestemming te kiezen op maximaal 1 uur rijden van je woonplaats. Op deze manier gun je jezelf even de tijd om te wennen aan het rijden met de camper. Door de eerste dag niet te ver te rijden, kun je alle vaardigheden van een camperaar op je gemak en zonder haast oefenen.

    Het uitruimen en schoonmaken van de camper duurt gemiddeld 2 tot 3 uur. Wil je de schoonmaak liever aan ons uitbesteden? Dat kan. Op onze website bij het onderdeel Praktische extra’s kun je lezen wat je aan je reservering kunt toevoegen.

  2. Waar moet de bestuurder van een camper aan voldoen?

    Uit onze Algemene voorwaarden:

    De bestuurder dient ten minste 25 jaar te zijn en 5 jaar en in het bezit te zijn van een geldig Nederlands rijbewijs dat vereist is voor het besturen van de gehuurde camper. Niet Nederlandse ingezetenen dienen in het bezit te zijn van een geldig internationaal rijbewijs, dat in het land van herkomst kan worden aangevraagd.

    Voor het besturen van de camper met rijbewijs B dient de bestuurder rekening te houden met een gewicht op kenteken variërend van 3.000 tot 3.100 kg, volgens EU-norm met inbegrip van bestuurder (75 kg), volle brandstof-, verswatertanks, gasflessen, reservewiel, kabelhaspel, standaard boordgereedschap en 10 kg voor iedere meter lengte van de camper.

    Voor het besturen van de camper met rijbewijs C1 dient de bestuurder rekening te houden met een gewicht op kenteken variërend tot 5.400 kg, volgens EU-norm met inbegrip van bestuurder (75 kg), volle brandstof-, verswatertanks, gasflessen, reservewiel, kabelhaspel, standaard boordgereedschap en 10 kg voor iedere meter lengte van de camper.

    De camper mag alleen bestuurd worden door de door de huurder opgegeven bestuurder(s). De huurder is zelf aansprakelijk voor gemaakte verkeersovertredingen.

    De bestuurder dient bij het gebruik van de camper alle instructies die door Camperhuren.nl zijn verstrekt op te volgen. De bestuurder dient voorzichtig en veilig met de camper te rijden. Het is uitdrukkelijk niet toegestaan harder te rijden dan de maximaal toegestane snelheid. Wij adviseren een maximum snelheid van 100 à 110 km/u.

  3. Welke landen mogen worden bezocht?

    Alle landen die op de groene kaart (internationaal verzekeringsbewijs) vermeld staan, mogen met de camper worden bezocht, m.u.v. vooraf door de verzekering en Camperhuren.nl aangemerkte risicogebieden. Twijfel je over je route of je bezoek aan een land? Vraag het ons. De groene kaart wordt standaard meegeleverd met de camper.

  4. Waar moet je aan denken bij een annulering?

    Annulering dient schriftelijk of via de e-mail te geschieden. Je kunt mailen naar info@camperhuren.nl. De datum van de postbezorging of mail geldt hierbij als annuleringsdatum.

    De kosten voor een annulering verschillen per periode:

    a. bij annulering 15 weken of langer voor aanvang van de huurperiode: 25% van de huursom;
    b. bij annulering 10 weken of langer en korter dan 15 weken voor aanvang van de huurperiode: 60% van de huursom;
    c. bij annulering korter dan 10 weken voor aanvang van de huurperiode: 100% van de huursom.

    In onze Algemene voorwaarden vind je deze informatie terug.

    Camperhuren.nl raadt je aan om een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten.

  5. Mag mijn hond mee in de camper?

    Honden zijn toegestaan in het type Comfort enkele bedden en type Compact dwars bed, mits Camperhuren.nl vooraf hiervoor schriftelijke toestemming heeft gegeven. Er is een toeslag voor de hond.

    Honden mogen niet op stoelen, banken, bedden of ander meubilair zitten, liggen of slapen.

    De voorschriften voor het vervoeren van een hond in camper verschillen per land. Wij adviseren om de hond altijd vast te maken tijdens het rijden. Je kunt de hond op een kleedje of mand op de vloer van de camper leggen en vastmaken aan de gordel met een daarvoor bestemde lange lijn aan de gordel.

    In deze blog op onze website informeren we je over de zaken waaraan je moet denken als je gaat reizen met je hond in een camper.

  6. Mag je roken in de campers van Camperhuren.nl?

    Roken in de camper is niet toegestaan.

    Indien er in de camper is gerookt, dan worden  de gemaakte reinigingskosten op de borg ingehouden. Deze reinigingskosten bedragen minimaal € 500,-.

  7. Kan ik mijn auto achterlaten bij Camperhuren.nl?

    Je kunt een auto van de huurder en/of bestuurder achterlaten tegen een tarief van € 3,- per dag. We adviseren dit van te voren aan te melden, zodat er een plek voor je gereserveerd kan worden.

    Het achterlaten van een auto van de huurder en/of bestuurder op het terrein van Camperhuren.nl tijdens de huurperiode is geheel voor eigen risico. Camperhuren.nl is niet aansprakelijk voor enige gevolgen die het parkeren van dit voertuig met zich meebrengt (bijvoorbeeld schade of diefstal).

  8. Moet ik de camper schoonmaken voor het inleveren?

    Je kunt zelf de eindschoonmaak van de gehuurde camper doen of, uitbesteden aan ons. Als je zelf de camper schoonmaakt, heb je de binnenkant en buitenkant volledig schoongemaakt voordat je de camper inlevert.

    Bij Loogman op de Aalsmeerderweg zijn wasboxen, waar je gemakkelijk de buitenkant van de camper kunt schoonmaken. Het dak van de camper hoeft niet schoongemaakt te worden.

    Wil je jouw vakantiegevoel extra lang vasthouden? Laat ons dan de eindschoonmaak verzorgen. Op de pagina Praktische extra’s vind je een overzicht van de diensten die je aan je reservering kunt toevoegen.

  9. Is de camper verzekerd?

    De camper is WA + Casco, inclusief inzittenden, verzekerd. Er geldt een eigen risico van € 1.000,- per gebeurtenis, welke bij schade in binnen- en buitenland in rekening wordt gebracht bij de huurder. Een groene kaart wordt bij de camper meegeleverd. Schade ontstaan door hagel of andere weersomstandigheden, een klapband en de kosten voor het vervangen van een ruit ten gevolge van een ruitbreuk of steenslag zijn voor rekening van de huurder. Deze vormen van onvoorziene schade vallen onder het eigen risico.

    Schade die ontstaan is door het rijden onder invloed of het laten rijden van niet bevoegde personen wordt in rekening gebracht bij de huurder. Deze schade valt niet onder het eigen risico.

     

    Meer informatie vind je in onze algemene voorwaarden.

Kosten

  1. Moet ik borg betalen als ik een camper huur?

    Uit onze Algemene Voorwaarden:

    De waarborgsom per huurperiode bedraagt € 1.000,00. De waarborgsom dient betaald te worden uiterlijk 6 weken voor aanvang van de huurperiode. Deze waarborgsom wordt, mits de huurder al zijn verplichtingen jegens Camperhuren.nl is nagekomen, binnen 14 dagen nadat de huurder de camper heeft teruggebracht teruggestort op de rekening van de huurder, eventueel onder inhouding van door de huurder verschuldigde extra kosten.

    Indien er sprake is van schade, dan kan de termijn genoemd in dit artikel verlengd worden in verband met de afhandeling van de schade. Indien blijkt dat de waarborgsom niet toereikend is voor de vergoeding van de schade waarop Camperhuren.nl overeenkomstig deze algemene voorwaarden recht heeft, dan zal de huurder direct het meerdere, vastgesteld door Camperhuren.nl, boven de waarborgsom aan Camperhuren.nl betalen. Indien noodzakelijk wordt een eindafrekening opgemaakt ter specificatie.

     

    We adviseren je om de afkoop van het eigen risico te verzekeren. In deze Blog lees je er meer over.

  2. Zijn de kilometers bij de huurprijs inbegrepen?

    De kilometers zijn vrij!

    We willen je uit ervaring wel graag de volgende tip meegeven: plan niet te veel kilometers per dag en neem de tijd. Zo ervaar je meer reisplezier en voorkom je schades.

    Voor een afstand van 500 km kun je minimaal 7 uur rekenen. Met een camper doe je langer over je reis dan met een auto. Het is een vervoersmiddel waar je doorgaans niet gewend bent om in te rijden. Ruim de tijd uittrekken voor je trip en zwerven over de Europese wegen is juist voor camperaars dé manier van reizen.

    Zo kun je genieten van de omgeving en maak je, buiten het rijden om, tijd voor ander vakantieplezier.

  3. Worden er verbruikskosten in rekening gebracht?

    Tabletten of vloeistof voor het chemisch toilet, het gas in de 2 gasflessen en eventuele olieverbruik zitten in de huurprijs inbegrepen. Diesel en AdBlue vul je zelf aan.

  4. Welke brandstof gebruikt de camper?

    Alle campers rijden op Diesel en in de meeste campers is een AdBlue tank geplaatst om de uitstoot te verminderen. In een toenemend aantal steden in binnen- en buitenland zijn milieuzones van kracht. We hebben op de voorruit van onze campers milieustickers geplakt voor Frankrijk en Duitsland. Voor meer informatie over Milieuzones in Europa verwijzen je naar de website van de ANWB.

    Elk tankstation verkoopt AdBlue en bij de grotere tankstations hebben ze een AdBlue pomp waar je AdBlue kunt bijtanken. Voor de zekerheid krijg je een jerrycan AdBlue in de garage van de camper van ons mee. Je kunt deze jerrycan tegen betaling gebruiken.

    Je levert de camper met volle Diesel- en AdBlue tank weer in.

  5. Hoe dient de betaling te worden gedaan?

    Uit onze Algemene Voorwaarden:

    Betaling dient als volgt te geschieden:

    a. 25% van de totale huursom onverwijld na de totstandkoming van de overeenkomst;

    b. 25% van de totale huursom 6 maanden voor aanvang van de huurperiode;

    c. 50% van de totale huursom + de waarborgsom 6 weken voor aanvang van de huurperiode.

     

    Indien de overeenkomst tot stand komt binnen 6 maanden voor aanvang van de huurperiode, dan dient betaling als volgt te geschieden:

    a. 50% van de totale huursom onverwijld na de totstandkoming van de overeenkomst;

    b. 50% van de totale huursom + de waarborgsom 6 weken voor aanvang van de huurperiode.

     

    Indien de overeenkomst tot stand komt binnen 6 weken voor aanvang van de huurperiode, dan dient de totale huursom + de waarborgsom betaald te worden onverwijld na de totstandkoming van de overeenkomst.

Meest gestelde vragen

  1. Ik ga met de boot. Heb ik het kenteken van de camper nodig?

    Als je voor de boot, naar bijvoorbeeld, Denemarken, om een kenteken wordt gevraagd, laat dit dan voorlopig open. Op je vertrekdag weet je definitief welke camper met welk kenteken je ophaalt. Onderweg kan je het kenteken alsnog in je reserveringformulier voor de boot invullen.

  2. Moet ik de camper schoonmaken voor het inleveren?

    Je kunt zelf de eindschoonmaak van de gehuurde camper doen of, uitbesteden aan ons. Als je zelf de camper schoonmaakt, heb je de binnenkant en buitenkant volledig schoongemaakt voordat je de camper inlevert.

    Bij Loogman op de Aalsmeerderweg zijn wasboxen, waar je gemakkelijk de buitenkant van de camper kunt schoonmaken. Het dak van de camper hoeft niet schoongemaakt te worden.

    Wil je jouw vakantiegevoel extra lang vasthouden? Laat ons dan de eindschoonmaak verzorgen. Op de pagina Praktische extra’s vind je een overzicht van de diensten die je aan je reservering kunt toevoegen.

Pech en schade

  1. Wat doe ik bij pech onderweg?

    Onze campers zijn technisch goed onderhouden bij erkende dealers. Zo voorkomen we pech onderweg. De techniek kan ons altijd een keer in de steek laten. Daarom hebben we voor al onze campers pechhulpservice afgesloten als de camper niet meer rijdt door pech of een ongeval.

    Mocht je onverwacht stil komen te staan, dan helpen we je om de situatie zo snel mogelijk op te lossen. We leggen je uit wat onze pechhulpservice inhoudt. Zo weet je waar je aan toe bent wanneer je met pech onderweg met de camper komt te staan.

    In deze blog leggen we je uit wat je moet doen bij pech onderweg.

  2. Wat gebeurt er in geval van schade?

    Bij het terugbrengen dient de camper in gelijke staat te verkeren als bij aflevering. Ondanks het feit dat de campers van Camperhuren.nl goed onderhouden worden, kan zich altijd een defect voordoen of kan er schade ontstaan.

    De huurder mag noodzakelijke reparaties tot € 75,00 uit laten voeren. Dit dient te geschieden bij een deskundige herstelinrichting, liefst een dealer van het merk van de camper (het onderstel van de camper is Fiat, de opbouw is Dethleffs / Sunlight). Voor reparaties die dit bedrag te boven gaan, dient te allen tijde eerst contact met Camperhuren.nl te worden opgenomen via het telefoonnummer 0297 54 7007 en goedkeuring te worden gevraagd. De huurder houdt zich zo mogelijk aan de instructies van Camperhuren.nl. Op naam van Camperhuren.nl gestelde originele en gespecificeerde nota’s worden na afloop van de huurperiode aan de huurder terugbetaald.

    Schade aan het interieur, eventuele airco-unit op het dak, radio, achteruitrijdcamera, luifel en fietsenrek is voor risico van de huurder, behoudens normale slijtage en gebruikssporen.

    Bij iedere aanrijding dient de lokale politie te worden ingeschakeld en dient het Europese schadeformulier te worden ingevuld. Tevens dient de huurder zo spoedig mogelijk (binnen 24 uur) Camperhuren.nl telefonisch op de hoogte te stellen.

    Door de verzekering niet gedekte schade en kosten zoals ten gevolge van het rijden onder invloed, het laten besturen door niet bevoegde personen, door inbeslagname, drugsvervoer, overstroming, het vernielen van interieur enz. zijn geheel voor rekening van de huurder.

    Voor meer informatie verwijzen we naar onze algemene voorwaarden.

  3. Is de camper verzekerd?

    De camper is WA + Casco, inclusief inzittenden, verzekerd. Er geldt een eigen risico van € 1.000,- per gebeurtenis, welke bij schade in binnen- en buitenland in rekening wordt gebracht bij de huurder. Een groene kaart wordt bij de camper meegeleverd. Schade ontstaan door hagel of andere weersomstandigheden, een klapband en de kosten voor het vervangen van een ruit ten gevolge van een ruitbreuk of steenslag zijn voor rekening van de huurder. Deze vormen van onvoorziene schade vallen onder het eigen risico.

    Schade die ontstaan is door het rijden onder invloed of het laten rijden van niet bevoegde personen wordt in rekening gebracht bij de huurder. Deze schade valt niet onder het eigen risico.

     

    Meer informatie vind je in onze algemene voorwaarden.